fredag 15 november 2013

Tack zonutläggare!

Idag tog jag fyra unika zoner på väg till jobbet. I förrgår ännu en. Samtliga mer eller mindre bra placerade utefter min cykelväg till jobbet! Jag sänder en tacksamhetens tanke åt zonutläggarna som de senaste dagarna försett Järfälla med Saldodungen, Viktunneln, Girokorset, Jakansyd (mitt förslag!) och Rälsberga:

 
Denna morgon var det även premiär för mina nya vinterdäck: Schwalbe Marathon Winter med 240 dubb/däck. Beställda från Bikester för 300:- st. Pris i Sverige = minst det dubbla!
 
 

 
 
Man ska tydligen köra in dem i ca 4 mil för att få dubben att sitta ordentligt - vilket känns bra att göra nu. Det blir kallare och kallare på morgnarna och jag är hellre ute i tid än att sticka ut en morgon med isbelagda gator och sommardäck på cykeln. Att det låter som om man kör på en bädd av knäckebröd är dock något man får vänja sig vid. Man slipper i alla fall använda ringklockan så mycket :-)
 
Imorgon är det dags för Cykelmässa i Kista. Kul!