onsdag 13 november 2013

A great muddy ride!

Tajmade en ledig eftermiddag med ett fantastiskt höstväder. Strålande sol och ca 7 grader. Som gjort för en tur med mountainbiken. Dock mycket blött i skog och mark - men så lär det väl vara tills snön kommer. Man börjar minst sagt få rutin på att tvätta sin cykel när man kommer hem. För att inte tala om cykeljackan...
(Våga vägra stänkskärm!)

 
Även denna gång cyklade jag vilse i skogarna mellan Viksjö och Kallhäll. Inte för att man blir orolig direkt: Långt borta hör man bruset från E18 och man vet ju var man har Mälaren. Hem kommer man alltid och man hinner uppleva mycket vacker natur på köpet...
 
 
 
Jag skrev ju i förra inlägget om den app jag använder för att tracka mina turer: Runtastic Mountainbike. Detta var första turen med Pro-versionen. Supernöjd! Jag kan nu frossa i härlig statistik...
 



 
Det absolut coolaste är dock att man kan få hela sin tur uppspelad med hjälp av Google Earth!
Kanske lite nördvarning, men riktigt kul att följa sin tur i 3D-miljö via satellitkarta...
 
 
Ser fram emot att använda denna funktion när jag turfar ;-)