torsdag 23 januari 2014

Fördriver tiden...

Känslan stämde: Det var en förkylning som gjorde tisdagens cykeltur till en mindre plåga. Inte så att jag ligger däckad. Men tillräckligt för att jag i några dagar tar bilen på jobbet (efter en kort turfvända på morgonen)! Å andra sidan så är det bara bra att det inträffade denna veckan och inte nästa. Då blir det fullt ös inför de sista dagarna denna turfomgång ;-)
 
------------------------

Har fördrivit tiden med att omdesigna bloggen. Min ambition är att samla det som intresserar mig i cykelvärlden på ett lite tydligare sätt. Har därför gjort kategorier av mina länkar.
Fler länkar kommer att dyka upp framöver så håll utkik!
(Jag tar tacksamt emot tips på sidor, butiker, forum och communitys från er som läser denna blogg.)
------------------------
 
I veckan blev jag administratör för Facebookgruppen "Vi som cyklar mountainbike i Stockholm" (se länk till höger). En nybildad grupp för alla i huvudstaden som har mountainbike som intresse. Ett tjugotal medlemmar har tillkommit varje dag under veckan och jag ser framför mig hur man delar bilder, förslag på turer, teknik och träning till alla likasinnade. Av de presentationer som vissa lagt ut så är det tydligt att många köpt sin mountainbike under föregående år och nu vill dela sitt intresse med andra.
 
(Gruppens profilbild)
 
I takt med att cykling som transportmedel kraftigt ökar i Stockholm är det kanske inte så konstigt att även intresset för mountainbike som motionsform går mot samma utveckling. Nya tävlingar för såväl elit som motionärer dyker upp varje år. Själv så har jag svårt att tänka mig en härligare träning; Det är lätt att anpassa farten efter dagsformen, du kan cykla året runt (med rätt kläder!), det finns mängder av stigar i skog och mark att upptäcka och man får massor av frisk luft!
 

Inga kommentarer: