fredag 8 november 2013

Oktober - en sammanfattning

Oktober blev en konstig omgång. Jag hade absolut inga ambitioner att köra hårt. Det dröjde t.o.m. några dagar in på den nya omgången innan jag kom igång riktigt med turfandet. Jag hade kallt räknat med att jobb, barnens skola och idrottsaktiviteter samt väder skulle göra oktober till en lugn månad.
Jag hade fel!
Jag landade på 186 605 poäng - vilket är all-time-high för min del!
Utan tvekan har det varma vädret spelat in. Tyvärr blev avslutningen något av en besvikelse: Hade för en gångs skull hoppats på att placera mig på topp 10, men det sket sig när en spontan Halloweenfest dök upp på lördagskvällen. Av söndagens turfande blev intet och jag stannade som vanligt på den plats jag prenumererat på under sommaren: Plats 11!

 
Många är väldigt tydliga med vilka mål de sätter upp inför nästa omgång. Jag föredrar att hålla en lägre profil. Att sätta mål som man kommunicerar ut är bra om man vill sätta press på sig själv. Jag å andra sidan känner dock att mål som man inte når lätt kan bli en besvikelse. (Jag kanske är rädd för att misslyckas!)
Det enda jag med säkerhet kan säga är att jag inte kommer att satsa så mycket på turfandet nu under den kalla årstiden. Jag tänker inrikta mig på att cykla till och från jobbet, åka skidor - utför och på längden - samt mountainbike. I det sistnämnda fallet fungerar faktiskt turf som en sporre: Jag har en mtb-tur som passerar 5 zoner utefter Mälaren. Med andra ord kommer turfandet inte att upphöra helt... och det vore ju trevligt att kunna ta några fler unika ;-)
 
Stockholmstabellen just nu: Äh... det är inget viktigt ;-)