lördag 26 oktober 2013

Katt och råtta-lek

Idag stack jag ut med cykeln vid 10-tiden. Målet var Sigge Cykel i Vinsta där jag tänkte visa upp min trasiga pedal. Det tog fyra minuter för servicekillen att byta till nya pedaler - och inte behövde jag betala något heller. Kundservice!
Väl utanför butiken upptäckte jag att MLarsson var på genomresa i mina trakter. Han befann sig då vid Hässelby Strand. Jag brukar inte medvetet blocka andra turfares zoner, men idag flög djävulen i mig... Jag skyndade mig till Hesscastle och därefter till Goldpuller och gjorde en sväng mot Hässelbytorg via Ormstigen. Jag såg hur MLarsson då valde att fortsätta österut istället för - som jag misstänkte - ta sig norrut.
Jag fortsatte tillbaka mot Vinsta för att ge mig in på den vanliga rutten jag brukar göra i Hässelby. Efter ett tag såg jag att MLarsson vänt och började plocka de zoner jag nyss (för 30 minuter sedan) tagit. Jag noterade också hur en helt ny turfare plötsligt befann sig på kollisionskurs: Whynotganav. Denna Novice Scout rörde sig långsamt och jag hann således först till Kaprifool innan jag mötte honom och hälsade på honom med ett "Om 27 minuter är den din"! Kaxigt, elakt och inte alls likt mig, men som sagt; djävulen hade fortfarande sitt grepp om mig!
Jag tog mig hemåt och plockade de zoner som MLarsson tidigare snott då jag noterade att han gjort helt om och nu följde i mina spår...

 
Det verkade som en riktig katt-och-råtta-lek där vi snodde och snodde tillbaka zoner från varandra.
MLarsson vek dock av från mitt spår. (Zonerna var ju blockade ett tag till.) Han försvann mot nya zoner och jag själv tog mig hemåt för en stärkande kopp kaffe.
Jag hade faktiskt lite dåligt samvete för att jag blockade en zon mitt framför en rookie - men senare snodde han fyra av mina zoner så jag fick vad jag förtjänade ;-)
För övrigt var det en ganska så aktiv lördag i Hässelby; både SpelaAllan, Basilika och Bolibompa var ute och plockade zoner. Faktiskt lite spännande med mer rörelse i mina trakter!
 
Stockholmstabellen just nu: Plats 10